6. Februar 2013

Neue Regeln/Gesetz für modifizierte Straßen-Autos

Es scheint als ob hier etwas Neues im Busch ist, um mehr Geld zu machen.
Betreffen dürfte es Auto-Liebhaber welche ihr Auto modifiziert haben.

Laut dem unten-stehenden Brief und der PDF Datei die ich inkludiere, soll man bekannt geben sobald ein Auto in irgendeiner Weiße verändert/modifiziert wird, um die Verkehrssicherheit zu gewährleisten.
Klingt eigentlich logisch, doch wofür gibt es NCT (TÜV Prüfung/"Pickal") dann in Irland?
Solange dies gegeben ist, finde ich nicht, das dies viel Sinn macht.

Es klingt als ob versucht wird, dadurch an mehr Geld zu kommen. An allen Ecken und Enden eben, der Staat braucht Geld.

Ich bin mir ziemlich sicher das die meisten dieser hergerichteten Autos (welche Straßen-legal sind, sprich NCT etc haben), sowieso um einiges sicherer sind, als die üblichen Gebrauchs-Autos die man hier so auf den Straßen sieht. (wie das Auto jedoch gefahren wird, ist natürlich eine andere Sache).

Was weiß ein Durschnitts-Bürger schon über sein Auto?
Vielleicht die Basics doch wer kann schon genau sagen was für ein Teil wo in seinem Auto repariert/verändert wurde usw.?
Wer kann schon den kleinsten, unüblichsten Laut beim Auto ausmachen und weiß dann wo er ansetzen muss? Genau....

Klar betrifft das nun nicht alle, aber die meisten "Durschnitss-Fahrer".
Da ich selbst gerade dabei bin meine Drifter in ein Wochenend-Auto umzuwandeln, könnte dies nun ein großer Dorn im Auge werden.
Mein Auto hat so einige Teile welche nicht Standard sind, und es kommt noch vieles mehr dazu.
Man darf gespannt sein, hier der Brief und darunter der Link:

"Dear Stakeholder,



As part of its efforts to improve the standard and roadworthiness of Irish vehicles, the Road Safety Authority (RSA) has today, the 6th of February launched a public consultation on Vehicle Modifications. This public consultation is part of a review process being carried out on the subject of post registration vehicle modifications.



Purpose: The standard of vehicles on our roads is fundamental to road safety and a modified vehicle that does not adhere to an appropriate standard compromises this.



Benefits: To ensure that the safety and environmental benefits of the original design and manufacture of a vehicle are retained throughout its life, even if certain modifications are made to the vehicle.



Vehicle modifications can range from simple cosmetic changes such as windscreen tinting to major structural alterations such as lowering a cars suspension, converting a van into a mini-bus or adding an axle to a Heavy Goods Vehicle.



A substandard modification can negatively impact a vehicle’s behaviour, posing a danger to the driver and other road users. Information gathered at roadside inspections has indicated that many substandard vehicle modifications exist.



Ireland currently has no system in place to control such activity. To tackle this issue, the RSA is proposing that preventative measures be introduced to better regulate vehicle modifications in this country and ultimately save lives.



The RSA’s preferred method to achieve this looks at:



How vehicle modifiers / owners would be legally required to declare a vehicle modification to an appropriate authority (notify a vehicle alteration)

The procedure that a modified vehicle would undergo to ensure a modification is of an appropriate standard (modification approval)

The minimum technical standard which a modification would have to meet before it can be approved (appropriate standard)

The penalties for a vehicle owner / driver if an unapproved modified vehicle is used on a public road

The control of the fitment of unsafe vehicle parts

The consultation document can be viewed in the consultation section of the RSA’s website www.rsa.ie.



The RSA wishes to hear from all vehicle owners, road users, interested groups and members of the public who may have views, advice and suggestions on the development of a system to ensure that any modifications carried out to a vehicle are of an appropriate standard. The closing date for receipt of submissions is 20th March 2013. Comments should be e-mailed to: modsconsultation@rsa.ie or posted to:



Vehicle Standards Section

Road Safety Authority

Moy Valley Business Park

Primrose Hill

Ballina,

Co. Mayo"


LINK

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